Break

36:12.660N 029:53.620E

Enjoyed good sailing all day yesterday -and last night. Had to start the engine early this morning when the wind died completely. Have now drooped the hook behind an island off he coast to get a good night sleep and hide from strong winds coming this afternoon. We'll keep going to Rhodes tomorrow, and expect to be there early wednesday morning if all goes well. We're in a very nice spot here, and have seen snow in the mountains... No wonder we're cold.

Gårsdagen bød på brukbare seilforhold, om enn litt humpete innimellom. Natten var stille og rolig, og vi holdt god fart for seil -til det var full stopp (ingen vind) tidlig i morges. Vi kjørte motor inn til kysten og ligger nå ankret mellom et par øde øyer her langs Tyrkia-kysten. Vi så snø i fjellene i morges -det er lenge siden vi har sett. Det er blikk stille for øyeblikket, men det er meldt kraftig vind fra vest i ettermiddag og kveld, så vi fant det best å søke ly for en natt. Dermed får vi en natts søvn for anker og slipper unna de kraftigste vindene (håper vi). Vi har ikke sjekket inn i Tyrkia, så vi håper ingen kommer forbi for å se papirene våre. Det virket litt meningsølst å gå i marina for å sjekke ut og inn og betale masse penger for kun en natt. Dessuten er visst innsjekkingen på Rhodos enda mer komplisert om man kommer fra Tyrkia. Her er ingen andre enn oss og to tyrskiske charterbåter. Alt vel! Håper å ankomme Rhodos tidlig onsdag morgen (29/4).