Still stuck


All well. Still to windy to pick up anchors. Waiting patiencly for calmer conditions. Went ahore for short walk yesterday, but could hardly talk or breathe because the wind was so strong. Tried to take a shower, but all the water blew away, so hardly got wet at all..... Today: went trough all lockers trying to sort our food stores. Made pizza and had Kaj and Marianne over for dinner. Winds calmer at night now, so sleeping very well. Might be able to leave on monday if believing in predicted weather.

Vi har det fint. Fremdeles alt for mye vind til å ta opp ankeret og sette bauen utenfor revet. Var på land for kort tur i går. Den kraftige vinden gjorde det vanskelig å snakke -og puste. Forsøkte meg på en etterlengtet dusj (det er veldig kaldt for utendørsdusj her for tiden), men vannet blåste bare bort og jeg ble nesten ikke våt engang. I dag har vi gått gjennom benkene og telt over mat. Vi har garantert nok til å komme helt hjem til Norge uten å handle, så det burde ikke være noe problem. Har rensket 2 kilo ris for uidentifiserte dyr. Hadde Kaj og Marianne over på pizza i kveld. Roligere vind om nettene nå, så vi sover supergodt. Skal man tro værmeldingene, kan vi muligens seile mandag -eller tirsdag. Så en diger fugl på land i dag (kikkert). Trodde det var et mennske først. Kan ha vært en gribb??