Ibiza: Cala Portinatz, idyllic

SeaWalk op reis
Sergej & Isabelle Berendsen
Sat 29 Mar 2008 15:48

We zitten met een dilemma, het weer gaat snel veranderen en om in Mallorca te komen moeten we eigenlijk twee mooie dagen hebben. Of in 1 keer weer een lange tocht maken. Vanmorgen zei Isabelle dat we vandaag maar gewoon in 1 keer naar Mallorca moeten gaan. Het weer zou vandaag ideaal zijn en al komen we dan laat aan, dan zijn we er in ieder geval.

Dus wij om 10 uur onderweg na een laatste grib file te hebben opgehaald. Nog geen ½ uur later zitten we in 25 - 30 knopen wind , met windvlagen van 35 knopen en dat blijft. Volgens de weerberichten zou er slechts 8 knopen staan, mhhhh. We kijken het twee uurtjes aan en besluiten om toch in een baai voor anker te gaan in Ibiza op het meest noordoostelijke punt. Daar aangekomen zien we kristalhelder water.  Ik zie het anker zich gewoon ingraven in puur zand. Uiteraard liggen we in 1 keer goed.

Wat een mooie baai. Buiten waait het nog steeds flink maar hier krijg je af en toe een vlaag. Geen golven. Heerlijk. De baai waar we gisteren in lagen, was trouwens ook fantastisch, totaal geen swell en we hebben heerlijk geslapen.

Geen internet, maar ja, we liggen dan ook in niemandsland. Er staan wel wat hotels en zo maar die zijn allemaal verlaten. Drie supermarkten en geen een open, het toeristen seizoen is duidelijk nog niet begonnen.

Vanavond moeten we een besluit nemen, gaan we terug naar de eerste baai, die geeft goede bescherming tegen de noorden storm. Onze huidige baai ligt geheel open naar het noorden. Of we gaan naar zuid Ibiza. Of we gaan naar Mallorca. Die tocht is nu nog maar 50 mijl en kunnen we binnen 8 uur doen.