Late dager på Lanzarote

Jan Morten Ruud
Tue 20 Oct 2009 11:49

Coordinates:   W13.48.848, N28.51.479

Her på Lanzarote skjer det ikke mye.  Derfor blir dette en samlet logg for de siste dagene. Dagene går stort sett med til skole på formiddagen og strand/bassengtid på ettermiddagen. Deilig vær har vi hatt alle dagene og vi koser oss her alle sammen.

Vi hadde tenkt å reise herfra for noen dager siden, men så fant skipperen en tysker som var doktor i skipskonstruksjon med eget firma her på Lanzarote. Han skal sette på en rulle til et ekstra forseil, noe skipperen har ønsket seg hellt siden vi dro hjemmefra.  Så da fikk vi noen ekstra dager her.

Søndag hadde jeg min 46 årsdag og vi var invitert til et 60- årslag på en av bryggene. Det var en nordmann som fylte 60 og som hadde invitert alle nordmenn og noen andre til en liten sammenkomst på brygga. Det var koselig , men littt kjedelig for den yngre garde, så de dro tilbake til båten ganske raskt. Vi ble kjent med menneskene på Beyond. De kommer fra Nordstrand og vi hadde faktisk noen felles bekjente. Veldig hyggelige mennesker.

Jeg ble også behørig feiret med ferdiglaget frokost i cockpit og en middag på en koselig restaurant på kvelden. Vi regner med å reise videre herfra på fredag .