Stiv kuling midt i mot

Fri 3 Jul 2009 19:26

Coordinates:

E03.34.210, N51.23.784

Vi var litt usikre på om vi skulle gå videre eller bli ennå en dag, men ønsket om å komme lenger sør overskygget tanken på om vinden skulle bli kraftigere enn forventet.

Vi dro tidlig avgårde på vei til Oostende, etter et par timers tid kom regn og torden over oss. Det var et kort og ganske ufarlig vær, så når det var over var vi glade og tenkte vi kom til å få en fin tur.

Men dengang ei. Vinden økte på og den kom rett forfra. Det var meldt opp til 10 ms. og på det meste hadde vi 15. rett i fronten . Det betyr at vi ikke kan seile.

Derfor lå vi og stampet. Vi skulle bare rundt en odde så kunne vi snu og da skulle alt bli bedre. Det var den lengste  odden på denne turen. Den tok aldri slutt.

Det var en slitsom tur med bråttsjøer og mye bølger og strøm.

Vi bestemte oss for å gå til nærmeste havn Breskens. Dit kom vi slitne og sultne kl. 17.30.

Vi dro rett ut for å spise . Vi fant en fin restaurant og koste oss med et bedre måltid.

Det beste med hele dagen var avslutningen, for i Bresknes var tivoli kommet til byen.

De tre yngste kjørte noen turer før vi glade og fornøyde dro tilbake til båten.