Los Lobos

Jan Morten Ruud
Mon 26 Oct 2009 22:33

Coordinates:   W13.49.524, N28.44.169

Så var det endelig vår tur til å forlate Marina Rubicon. Etter unnagjort skole dro vi ut for å fylle diesel og vente på at Go Beyond skulle bli klare. Vi hadde planlagt og seile sammen til Los Lobos. Da vi kom til dieselpumpen var denne tom - de ventet ny forsyning senere på dagen. Våre staute ungdommer var raske og foreslo at de skulle gå til bensinstasjonen inne i marinaen og fylle på kannene våre. Det ble utført raskt og smertefritt. En liten stund etter var også Go Beyond klare  og vi seilte avgårde det lille stykket til øya Los Lobos som ligger rett nord for Furteventura. Vi hadde en flott seiling dit,god vind og nydelig vær. Vel fremme så vi at det allerede var flere båter ankret opp der, men vi la oss bare litt lenger ut i bukten og ankeret satt med en gang. Resten av dagen ble brukt til bading, snorlking og hopping frra båten . Elin og Mads  kom over til oss på en svensk- ikea lunsj- Kjøttboller, potatismos og lingonsylt.
På ettermiddagen ønsket de voksne å gå en tur på øya som også er et naturreservat, men det skulle ikke bli så enkelt. Optimistiske gikk vi i jollene og kjørte innover. Det var veldig skarpe og taggete steiner og vanskelig og finne et sted og gå i land, men damene fikk sett mye av bunnen da vi lå og fulgte med så vi ikke skulle gå på grunn med jollene. Det hele endte med at vi ga opp og dro tilbake til Go Beyond der vi avsluttet dagen med litt vin og diverse godterier. Veldig hyggeig.