Avreisedagene mm. Lite tilbakeblikk.

Familien Svellingen på Seiltur
Tom og Christine Svellingen
Sat 18 Jul 2009 10:32

Hei alle sammen!

Siden vi hadde det forferdelig hektisk før avreise, var det en del ting som ikke var klart da vi dro.(!). Etter avreise dro vi fra den ene familie- og venne avskjeden etter den andre, og hadde besøk om bord noen dager etter det igjen. Så noe tid til blogging og avslapping ble det ikke tid til. Så her kommer et lite tilbakeblikk.

18. august dro vi fra Aker Brygge som planlagt. Det var kjempehyggelig at så mange møtte opp for å ta avskjed. Spesielt hyggelig var det at flere av vennene til barna m fam. tok seg turen inn til byen for å vinke og si hadet. Det satte vi umåtelig stor pris på!! Det er veldig rart, og litt trist, at vi ikke skal tilbake til Disenå. Men vi kommer på besøk til gamle trakter, og da skal vi gi lydJ Nina og Einar hilser spesielt til Hanne, Mia, Sandra, og Even som kom for å si hadet! Og til Nora! Og Marie!Og alle andre som var der!

Vår første natt på tur ble tilbragt på svai på H- øya. Deilig med noen timer ro etter alt strevet.

Neste morgen bar det til Åsgårdstrand der hele morsiden til Christine sto og tok i mot på brygga med fettere, kusiner, tremeninger med mer. Vi hadde en kjempehyggelig  kveld hos Marianne og Bjørn. Takk til dere alle sammen!

Neste dag gikk turen til Nøtterøy der det som vanlig vanket Champagne og god mat med mer. Vi reiste videre etter middag påfølgende dag. Fortsatt var det rart å seile av gårde når vi vet vi blir borte så lenge. Men som sagt håper vi vi får besøk underveis. Bare å komme!!

Elisabeth mønstret på for å få litt seilerfaring før vi forlot Årøysundet. Vi dro til Larkollen for litt sosial omgang med gamle venner. Stig hadde invitert til ”åpen hytte”, og igjen kom vi til duk og dekket bord. Ble litt bortskjemt de første dagene. Ingen oppvask, planlegging eller matlaging. Men virkeligheten kommer fort nok…J Dessverre hadde vi bare dårlig vær med skrotvind eller ingen vind, så det ble ingen god innføring i seiling de dagene hun var om bord. Får håpe anledningen byr seg igjen til å vise hvordan det skal være utpå! Elisabeth seilte med oss til Koster før hun tok ferge og tog hjem igjen.

Så, alle venner og kjente, takk for all støtte og oppmuntring. Må jo nesten gi en ekstra takk til Seidel for båtplass, kjeller med mer. Hva skulle vi gjort uten dere? For ikke å snakke om overmadressen vi fikk. Det er en Ikea hestehårs overmadrass. Kjempefin. den ventilerer godt, og fyller alt rundt den med hestelukt. Så jeg føler meg virkelig som hjemmeJ!

Vi gleder oss til å  se dere alle igjen!!! Vi har nå fått en egen knapp med bilder. Der legger vi ut bilder etter hvert.

Nå er vi på vei til Kiel, og jeg skal på dekk og sole megJ!