Jacksonville

Finn A. Bostad
Sat 12 Apr 2008 01:13
30.19.47n 81.39.66w
Vi bestemte oss for å kjøre hele veien opp til Jacksonville i går. Det var en tur på ca. 3 timer fra inlet'en. St. Johns River heter den elven som går oppover. Det er en stor elv, og det går store skip hele veien.
Vi måtte under flere bruer, men ingen som truet hverken mast, eller utstyr. Da vi kom frem til byen var det i ferd med å bli mørkt. Vi bestemte oss for å prøve en marina isteden for å ligge på svai. Godt var det, for vi gikk rett inn til en marina med INGEN andre båter. Det eneste som var der var to brannbåter, og sheriffens båt. Etter en prat med to hyggelige brannmenn ble det gjort klart at dette var en gratis havn. Eneste problemet var at fra dagen etter skulle hele stedet bli fult siden det er en stor jazz festival ved siden av. Men, egentlig var det ikke noe problem ettersom det er enda en gratis brygge lenger inn i byen. Vi flyttet oss litt utpå dagen, og ligger nå midt i sentrum av Jacksonville på noe som kan sammenlignes med Aker Brygge.

Ingen problemer med lange master når det sitter en hyggelig mann og heiser opp broen for oss. Landings, hvor vi ligger nå, sees til venstre rett etter passering av broen.

Her ligger Smily trygt (og gratis!!) fortøyd midt inne i byen.

May-Bente har en kusine som bor her. Vi tok kontakt, og ble invitert til å spise med dem før de skulle på et show her ved siden av. Kjempehyggelig!

Om bildet er litt uklart, er jeg den med shorts..

Barna fikk gaver og satte stor pris på det!

Tilbake i båten.

Nå er May-Bente og jentene borte og hører på en gratis konsert som holdes her på Landing. Masse liv.

Her er noen bilder jeg ikke har lagt ut tidligere

Barna har stått masse på rollerblades den tiden vi lå i West Palm Beach. Flott (og trygt) rundt den store hallen på marinaområdet.

Vi tok en tur på Costco sammen med Truls og Kristin. Godt å få unnagjort noe bunkring når man har bil og ligger ved brygge. Vi har nå fylt opp skikkelig med alt som ikke trenger å være ferskt. Håper bare øl'en holder til vi kommer hjem..

Har fått prøvd den nye sykkelen og. Det er faktisk mulig å finne natur i området rundt Palm Beach. Litt annerledes enn hjemme.

Linnéa og Anders benyttet sjansen da May-Bente holdt på med ommøblering i sengen eller noe, og lagde seg en borg av dyner og puter. Her er de i skyttergravene og klare for det meste.

Anders og Thobias lekte agenter og hadde det gøy med å spionere på alt og alle.

En tur på Denny's ble det også sammen med Thea. Må jo ha en dose med skikkelig amerikansk fet frokost!