Tilbake på Lanzarote

Finn A. Bostad
Fri 19 Oct 2007 19:51
28.51.441n
Etter tre dager på Isla De Lobos er vi nå tilbake på Lanzarote. I går kjørte vi motor en time rett mot vinden til Marina Rubicon. Dette er den havnen blandt annet Minerva har ligget i i flere uker.
Grunnen til at vi valgte å dra hit og ikke til Gran Canaria er at Thea fra Fredrikstad var ventet inn på ettermiddagen rett fra Marokko. Marelia fra Fredrikstad var et par timer etter.
Begga båtene hadde hatt en fin overfart, og mannskapet var klar for både ankerdram, middag og nogo attåt.
Skikkelig hyggelig var det med alle samlet på kvelden.

Vi har bestemt oss for å bli her et par dager. Det er veldig fint, med svømmebasseng og flott anlegg.

På svai utenfor Isla De Lobos.
Litt trist var det å måtte kaste ut leieboeren som hadde flyttet inn under ankeret. Det var en blekksprut som fant ut at den likte seg der. God utsikt til lekkerbiskene som svømte forbi.

Inne på øya er det noen bygninger som ser ut som de er bygget av rekved og lavastein. Blandt dem finnes blandt annet en "Restaurant". Der har de et par retter, og drikke. Da vi kom en 1/2 time før stengetid ble vi avvist. Åpenbart var det ikke så viktig med flere kunder. Man kan jo bli fristet til å tro at de som velger å bo på denne øya er av en litt annen sort enn vanlig Kanariøy-beboere.

Til venstre sees Restauranten (!) og til høyre eksempler på den lokale byggeskikken. Jeg kan ikke helt se likheten med resten av Kanariøyenes turistifiserte atmosfære.

Vi gikk en tur i månelandskapet på øya. Ikke så mye å se på, men spesielt var det.
Det finnes en lagune innefor et rev like bortenfor der vi lå på svai. Det er ikke mulig å kjøre gummibåten over revet, men vi la til på bryggen og gikk bort. Der var det flott!! Et slikt sted som man drømmer om når man planlegger langtur.

I dag har Truls fra Thea og jeg syklet til en kjempestor jernvare. Utrolig hva en litt stor gutt kan finne på et slikt sted..