Fw: Puerto De Mogan

Sent: Sunday, October 17, 2010 2:27 PM
Subject: Puerto De Mogan

Skipperen

Jazz kom til Puerto De Mogan 12 okt. Vi tutlet oss for motor de ca 10 nm fra Piesto Blanca i strålende vær. Sluken var i vannet og jeg ventet bare på den stor fangsten. En Blue Marline kunne passet. Fisk fikk vi men det var en ekkel lite tass som ikke var noe større enn sluken,grådig kar. Storfisken høgger nok på før eller siden. Nok om fisk, vi så også en skilpadde som lå og dormet i det flotte været.

Ved ankomst marinaen så vi noen mennesker som vinket og vinket i retning oss, Det måtte jo være oss de vinket  bak oss var det jo intet menneske. Jo nærmere moloen vi kom jo mer vinket de. Vi kjenner jo ikke noen i Puerto de Mogan så jeg regnet med at de bare var veldig glad eller en smule sprø. Vi vinket for høflighets skyld tilbake.
Overraskelsen var stor da Lisbeth(med falkeblikket) så at det var Erik og Britt med familie som sto der. Erik og Britt seiler Harry Z.  Det føltes veldig godt å se de igjen. Harry Z er vel den eneste båten med gode seilvenner vi ikke har truffet siden vi seilte fra Askøy.

Havnen her er flott, noe annet er det ikke å si. Vi betaler 21 euro pr.døgn vann,strøm og internett. Stille og fint. Lite svell.
Masse nordmenn her,masse.
Ellers nærmer jo ARC  seg( Atlantic Race for Cruisers) seg. Dette er en turregatta .Starten går i las Palmas den 21 november, rundt 250 båter starter av disse er det 29 norske båter, slå den. Det er bare engelskmenene som er større.. Seilasen er ca 2700nm. dvs. for oss mellom 17 til 20 dagers seilas.
Tror ikke det er så mange båter så seiler aktivt for å vinne regattaen, vi vil i hvert fall seile rolig og ikke presse på med noe. Mannskap og båt skal være helt ved adkomst St.Lucia. Dette skal være en tur der komfort og sikkerhet blir satt først. Om dere ønsker å følge båtenes seilas over atlanteren kan dere se her. Alle båtene vil bli utstyrt med en trackingenhet som sender båtens posisjon via satelitt.

Går ellers å gleder meg til "pakken" med vindroret kommer. . Jeg er sikker på at vindroret blir en god hjelp og en trygghet på lange strekk.
Blir nok fine saker dette.

Styrmann/stuert.
Da er det vel på tide med noen ord fra meg. Som skipperen skriver ligger vi altså i Puerto Mogan, Jeg er endelig kommet meg etter noen uker med en litt hanglete helse. Vi har hvert her i noen dager nå og det er veldig fint her, lav bebyggelse  masse flotte blomster,som gjør det veldig koslig. Resturanter og butikker. En bra Spar butikk.Det er ikke vaske muligheter i havnen,kun et betjent vaskeri lenger oppe i byen.Grei strand,(er vel blitt litt bortskjemt med dette.)

I morgen seiler vi til Puerto Rico , der Britt og Erik på Harry Z ligger , det skal bli veldig hyggelig å være sammen med de igjen.Vi blir der en stund,da vi tenker å leie bil,skal bli kjekt å få se litt mer av Gran Canaria.I slutten av måneden kommer Mats,Emilie og Aleksander,til Tenerife,dette gleder vi oss masse til,skal bli så godt å se de igjen(.Det blir nok et ekstra kolli på flyet de må ha med seg hjemmefra.)

Det var det for denne gang , sender en varm tanke til alle hjemme.

Ekkel liten tass.
Tett i tett med turiststeder
Anfi del Mar
Puert Rico
Puerto de Mogan
Besøk fra Harry Z
Om Pernille ble glad for besøk. Yes!
Fødselsdag ombord på Jolly Sailor. Minst 7 sorter kaker med noe til.