16 Gener 2.019 12:24:18N 72:27:06W

Peikea
Thu 17 Jan 2019 09:05

Son ¼ de 6 del matí del dimecres, 16 de Gener, quart dia de navegació.  Ahir vàrem avançar molt, i ara ja hem passat Punta Gallinas, el nostre punt d’arribada a la costa colombiana, i ara anem navegant a 10 milles de la costa, ens queden unes 150 milles ( 270 km) per Santa Marta, on preveiem arribar la propera nit/matinada.

Ahir a la tarda ens vàrem quedar sense asimètric. Una de les màximes de la navegació d’altura es tenir-ho tot molt provat, i, amb aquesta vela, molt important per navegar amb vents portants, no ho hem pogut fer així. El Peikea venia ben equipat de veles ( major, trinqueta, gènova i Codi 0), però sense asimètric, per lo que ja des de  l’inici vàrem encarregar-ne un. El pla era provar-lo a la Heineken regatta de Sant Marteen, a primers de mars de l'any pasat, amb una tripulació liderada per l’Andreej Hawlina, el dealer de Neel ( el Peikea es un Neel 45) als Balcans. Amb aquesta finalitat, en Manel i en Pep es varen també desplaçar a aquella illa caribenya. Malauradament, a darrera hora, el subministrador del asimètric ens va fallar, i vàrem  fer la regata sense.

En la foto, el Peikea en un tram de la regata Heineken, navegant amb codi 0, intentant suplir el asimètric.  Total, ens vam quedar sense provar-lo, i després no hem pogut fer-ho com cal.

L’asimètric, que hem tingut muntat des de diumenge a la tarda, ahir,  a les 9 del matí, va caure a l’aigua, al petar la drissa, per motius que encara hem de averiguar (s’ha de pujar al pal).

El vam recuperar, i, al final, vàrem poder hissar-lo de nou amb una altra drissa (al tercer intent)  , i vam seguir navegant.

A  la tarda, després de dinar un excel·lent arròs d’en Pitu,  vàrem decidir baixar-lo davant la pujada de vent i proximitat a Punta Gallinas, prop de la frontera  entre Venezuela y Colombia, on el vent s’acanala i puja molt en intensitat. No se’ns va enrotllar be, i se’ns va acabar esparracant. Confiem en trobar a Santa Marta una bona veleria per reparar-lo.