De Palamós a Las Palmas

Lucky
Sat 19 Nov 2016 17:31

Després dels problemes apareguts durant la varada anual, que es va allargar tot el mes de juliol, i en la que vàrem de que canviar el sistema de timons del Lucky, vàrem poder sortir de Palamós el dia 2 d’ agost a la tarda, l’ endemà del dia inicialment previst, i just 4 hores després d’haver tornat a posar el Lucky a l’aigua. Anavem a bord en Trespins i en Manel, acompanyats de les Helenes. A Sant Elm va desembarcar en Trespins, i varem recollir a en Pau i la Paula per navegar uns dies a Cabrera, Eivissa i Formentera, en el que pot ser la darrera navegació per el Mediterrani en un bon temps.

Badia de Cabrera

El dia 9 de agost, les Helenes i en Pau & Paula varen desembarcar a la platga de Ses Salines, i en Llini, en Trespins i en Pep Serra varen embarcar per iniciar la baixada a Canàries.

(La tripulació a punt d’embarcar a Ses Salines després d’un bon apat)

Excepte una nit de travessa, en el trajecte Eivissa – Garrucha, la resta de nits vam dormir a port ( Garrucha, Adra, Málaga, Benalmádena). Gastronomia digna del Lucky: Bons dinars a bord, navegant, cuinats per en Pep, bons sopars de pescaito frito a port. I bones navegacions amb vents de SE de força 7, que ens vàrem permetre començar a provar a fons el tangó acabat d’instal·∙lar, i constatar lo acertat d’haver pogut comptar amb en Jordi Bosch en aquesta singladura.

(El Lucky, amb el floc atangonat)

El dia 14 d’agost de matinada vam deixar en Llini a Benalmádena , i la resta vam iniciar la travessa a Arrecife. Al migdia, vam arribar a Gibraltar, on vàrem emplenar els tancs de dièsel ( 0,52 €/litre!).

Travessar l’estret, amb vents favorables d’est de força 7 va ser tota una experiència.

L’Atlàntic ens va rebre mantenint el fort onatge de l’ estret, i , després d’ una nit relativament tranquila, el dia 15 vàrem tenir una navegació força moguda, amb fort onatge i vent i alguna borrasca que ens va portar pluja i vent i onatge de proa durant unes hores.

El dimarts, 16 agost va ser una navegació molt plàcida, amb vents de component N de força 7 que han anat baixant durant al dia fins a força 5 -6.

Varem celebrar el 50 aniversari d’en Pep, improvitzant un pastís, celebració a la que es va afegir una família de dofins que ens van acompanyar una bona estona.

Varem també provar l’Iridium, la comunicació via satèl·∙lit que hem instal·∙lat per la travessa, quedant contents de les velocitats de transmissió i qualitat de les trucades de veu. En Pep va enviar un email a la Mònica, demanant-li que contactés amb la colla pesigolla:

Hola a tots - els hi va enviar la Mónica - en Pep ha escrit des del compte via satèl.lit d’en Lucky. Estan a menys de 300 milles de Lanzarote i tenen prevista l’arribada per demà a la tarda/vespre. En paraules d,en Manel, la navegació que estan tenint des de que vàren passar l’Estret és d’una altra divisió. A hores d’ara encara han de veure el sol i ahir varen tenir pluges que en el moment de produir-se provocaven vents sobtats (grops) que arribaven a puntes de 30-40 nusos! Van amb molt en compte. Comenta que Jordi Bosch està tranquil com si estigués al sofà de casa seva i s’avança als imprevistos i això els dóna molta confiança. Demanen que passi un pessigolla un missatge d’en Manel i de part seva dient que tot va sobre el previst i que aquest mar és MOLT gran.

El 17 d’agost varem arribar a Puerto Calero, Lanzarote. El 18 en Pep va agafar un avió per tornar a casa, i l’endemà en Trespins també va haver de volar a Girona degut a un tema personal; en Manel es va pasar un parell de dies descansant i fent turisme per aquella impressionant illa volcánica. El dia 20 d’agost en Trespins va tornar, i vam sortir de Puerto Calero per fer nit fondejats al sud de l’illa de Lobos, davant Fuerteventura. Un lloc solitari, excepte al migdia on apareix un catamará ple de guiris que foten molt merder, i s’en torna al vespre a port, a Corralejo. Hi ha quatre cases de pescadors amb turistes ecológics. L’endemá, 21 d’agost, varem fer la travessa fins a Las Palmas, on varem arribar a la tarda.

El Lucky està des de aquell dia al puerto deportivo de Las Palmas, per gran satisfacció de les botigues nautiques d’allà, que no paren de sangrar a l’armador amb més i més estris i reparacions.

(La tripulació el passat diumenge, 13 Novembre, a la festa de comiat; de Esquerra a dreta, Manel, Trespins, Pep i Llini))

La sortida cap a Saint Lucia es el proper diumenge dia 20 de Novembre. El passat dilluns ja va arribar a Las Palmas en Trespins, que está ultimant els  preparatius finals, avui hi arriben en Llini i en Pep,per iniciar l’avituallament,  i demá, 17N, arribará a Las Palmas l’últim tripulant, en Manel.