Niet geschikt voor zon-aanbidders

Outer Limits
Sun 4 Jan 2009 21:12

positie 15:51:6N 61:36:0W

Het is hier helemaal geweldig! Gisteren ( Dominica ) zijn met Eddison een tour gaan maken op de Indian River.

In de baai waar wij aan een mooring lagen werden we keurig opgehaald.

Eerst ben ik met Eddison naar de customs gegaan en na wat wachten en formulieren invullen en natuurlijk

wat betalen zijn we Brigit gaan ophalen. De Indian River komt op de baai uit.

Terwijl de daar naar toe varen passeren we verschillende wrakken die door verschillende hurricanes

op het strand zijn beland. De Indian River mag niet met motor gedaan worden.

Aan het begin moesten we eerst weer betalen en er stond een speciale meneer om een gaatje in het kaartje te knippen.

Eddison heeft een houten bootje en er kwamen nog twee mensen aanboord, een meneer uit Texas die samen met zn vrouw al 14

jaar op de boot woonde…mmm dan kom ik net kijken.

De Indian River is een groot natuur paradijs , bijzondere vogeltjes, visjes zie je in scholen zwemmen en er zijn veel bijzondere bomen

en planten. Veelal cocos bomen. Als de cocos eraf valt dan kan er door het blijven liggen weer een nieuwe cocos boom groeien.

Dominica heet zo omdat Columbus op zondag ( domingo in spaans ) aan kwam.

Op deze rivier is ook deel 2 en 3 van Pirates of the Caribean opgenomen.

Na een uur kwamen we aan het einde van de rivier en konden we een drankje kopen. Daarna roeide Eddison ons weer terug.

Het was een geweldig tochtje.

Daarna zijn we Portsmouth ingelopen, eerst een hamburger met hele lekkere frietjes op het strand en toen naar een internet cafe

gelopen. De hoofdstraat is effe anders…veel kleine houten huisjes en allerlei winkeltjes in wat andere pandjes dan wij gewend zijn.

Nadat we lekker gelopen hebben en ons geen moment onveilig voelde heeft het neefje van Eddison ons terug naar de boot gebracht.

Eddison zat denk ik al in de kroeg met zn verdiende centjes hihih

Vanochtend zijn naar Ile des Saintes, inderdaad weer Frankrijk. Met uitzicht op Guadeloupe ( zo.n 15 km weg ) liggen we

in baai Pain de sucre bij hotel ; Le Bois Joli.

Werkelijk te gek gezeild vandaag, windje vier af en toe 5 , golven niet hoger dan 1,5 meter. Blauw water, zonnetje, 28 graden

en als toetje deze schitterende baai. Naast ons ligt nog een motorjacht van 35 miljoen ( Meridian).

Vanavond gaan we met het bijbootje eten in het hotel. Hiervoor moest ik vanmiddag de boot opblazen en ben er reeds heen geroeid

om te reserveren. Dylan is jarig van harte !! dus we hebben een rede om een borreltje te nemen.

Wij gaan nog even genieten van de zon………………………