Guadeloupe

Outer Limits
Sat 10 Jan 2009 14:21

positie 16:18:5N 61:47:9W

We zijn na de Saintes op donderdag naar Guadeloupe gevaren, bij de caribs bekend

als Karukera ( island of pretty waters.) 330.000 mensen op dit eiland en is onderdeel van Frankrijk.

Het eiland lijkt op een vlinder. Wij zijn naar Pigeon island gevaren.

Een mooie anker baai waarbij je een beetje geluk moet hebben met weer maar dat hadden we.

Er is hier ook een nationaal onderwater park. Duiken en snorkelen is dus populair.

s avonds zagen we een zeilboot voorbij varen van 88 meter, een van de grootste drie.

Deze bekende driemaster van miljardair Tom Perkins ligt te koop voor 115 miljoen.

Wij zagen vrijdagochtend net voor vertrek twee zee schildpadden, erg leuk om te zien en ze zijn groot.

Vrijdag zijn we naar Deshaies gevaren, dit een baai waar je geniet van je eerste of laatste franse maaltijd.

Een soort kruispunt van noord zuid. Want hier na is er 40 mijl open oceaan naar Antigua.

s middags kwam ook de Waterman binnen varen en nadat wij een lekker kaasje gescoord hadden

zijn we bij Bep en Hidde op de borrel gegaan. In het donker zijn we met zijn boot nog even naar de wal gevaren.

Helaas bij het uitstappen gleed Brigit uit kwam in het water terecht maar ze kwam gelukkig met de schrik vrij.

De schaaf wond heb ik profi kunnen behandelen J

Vandaag is Brigit jarig!! dus vanochtend ben ik om half 8 na de bakker gegaan voor verse broodjes en taartjes.

We hebben dus weer een feestje!

( hier wordt alles aan gegrepen om een feestje te maken , zo was ik deze week een half jaar op pad en

hadden we gisteren moon light party )

Wij gaan dus vanavond genieten van ons (voorlopige) laatste franse maaltijd.

Groetjes allemaal en kijk uit want het kon wel eens glad zijn buiten……………..:)