Sprookje

Outer Limits
Thu 24 Jul 2008 15:08
Gisteren vertrokken met weemoed uit Weymouth.
10.00 ging de bvrug voor ons open en toen hebben we nog even een uurtje langzij gelegen ivm het tij.
Het weer was perfect eindelijk een normale zee,zon en een beetje wind. De wind kwam uit de goede richting maar nu weer te weinig
om lekker te kunnen zeilen , er is altijd wat te mekkeren.
Dus motor-zeilen, geweldig zicht ( meer dan 15 mijl ) op naar Dartmouth,50 mijl te gaan. Maar waarom dan een uurtje langzij om voor het tij te wachten. We hadden 8 mijl na Weymouth het ronden van Portland bill, dit is het gevaarlijkste water van het kanaal ( volgens de boeken ). Hier kan 7 knopen stroom staan en hier zijn schepen verdwenen. Hmm effe rekenen dus wanneer we deze kaap ronden. Vandaar even wachten, nou we hadden een super gladde zee,
dus ik had stroom tegen berekent bij de kaap om vervolgens een optimaal tij naar Dartmouth te krijgen.
Bij de kaap hadden we in een keer 3 knopen stroom tegen, alles onder controle nu konden we extra lang van de vuurtoren genieten.
Na Portland bill was het ruim 40 mijl recht uit, we zijn Lyme bay overgestoken en zaten 17 mijl uit de kust.
Opeens op de marifoon warship portland, live gunnery op positie....ze gaan ons toch niet...gelukkig was 12 mijl achter ons. maar knallen deden ze wel. Brigit heeft voor het eerst lekker kunnen zonnen op het voordek
en kunnen ervaren dat de zee ook zn lieve kanten heeft.

s avond half 8 voeren we Dartriver op , links en rechts een kasteel, heuvels met geweldige begroeingen, links rechts bootjes op anker en mooring en toen het plaatsje Dartmouth links en rechts van ons met huisjes als een sprookje, leuke kleurtjes en door de heuvels erg mooi gezicht.

We liggen nu aan een pontoon 2 dik, geen water en electriciteit.
Dus we zijn zlef supported, de windmolen draait voor de energie en het water is op de bon.

Met een water taxi zijn we op de wal gebracht a 1,75 pp en we zitten nu in de Bibliotheek te tikken..eerste half uur gratis :)

Hopelijk bij jullie ook lekker weer!

Groetjes !!

vijdagavond 20.00 RTL 4......