Provincetown Holland & Whales

Outer Limits
Fri 5 Aug 2011 01:40

position 42:02:28N 70:11:13W

Het cape cod kanaal gisteren was leuk, we gingen kwart over zes varen

en op dat moment kenterde het tij in onze oostgaande richting.

Een spoorwegbrug die open stond en twee andere bruggen van onder andere snelweg nummer 6

waren hoog genoeg om er onder door te varen.

Er waren wat mistvelden maar wat hoger dan het water maar dat gaf wel mooie plaatjes.

De hoogste snelheid was 8,5 knoop. Toen we het kanaal uit waren gaf het een gevoel

dat we in een andere wereld waren, het water was drie graden kouder. Maar voor ons

de enorme Cape Cod bay. We konden 2,5 uur heerlijk zeilen en het laatste uurtje moest met de motor.

Toen we aankwamen in Province town kregen we weer een Hollands gevoel, een groot strand met een

vuurtoren en op de wal een hele grote toren die me aan de Brandaris deed denken….

In de haven lagen twee andere Nederlandse boten !!, De Abel T ( hadden we al ontmoet in Beaufort NC )en de Liberty

( hadden we al ontmoet in Norfolk ) .

We gingen op anker en na de nodige safety checks of het anker goed lag zijn we in de geplakte dinghy gegaan

en onderweg naar het dinghy dock zagen we Erik en Margreet ( Liberty ) varen …He Erik en dan zie je een leuke verbazing

hihihi en we werden gelijk uitgenodigd om te komen eten…tijd 6 uur …daar zijn we toch Nederlanders voor.

Wij gaan de wal op en staan bij een restaurant de kaart te bestuderen , het leek ons wel wat , lopen terras op

en daar zitten Marius en Linda ( Abel T ) hey Marius……en gelijk weer dikke lol en we hebben zeer gezellig zitten lunchen.

Provincetown is de plaats waar alle homo’s en lesbiennes komen dus rondkijken vanaf een terrasje is erg leuk

Vick en ik waren sowieso verbaasd hoe druk dit plaatsje was. Enfin na de lunch gezellig even rondgelopen,

maar de tijd ging snel en we zouden om 18.00 bij Liberty zijn…gauw nog effe 2 flessen wijn gekocht en toen moest ik op

het knopje van de kassa drukken omdat het meisje van de kassa nog geen 18 was ! gekke USA.

Enfin met zn allen naar Erik en Margreet en die hadden een super maal met sushi , crabsalade en heuse amrikaanse hamburgers.

Drie Nederlandse schepen ..is toch wel erg toevallig. We hebben veel lol gemaakt en verhalen gewisseld.

Al met al zoveel lol dat ik vandaag behoorlijke pijn in de kop heb. Maar hun hadden ons ook enthousiast gemaakt voor Walvissen kijken.

Dus ondanks de koppijn J ,  Vic en ik vandaag met 140 andere mensen op een grote rondvaartboot en met 25 knopen snelheid

waren we na een 45 minuten aangekomen bij een grote bank ( op de oceaan ) en daar zagen we Humpback Walvissen.

Echt enorm gaaf en heel dichtbij. 3 sprongen ze uit het water, vele malen doken ze onder maar 2 zagen we zn bek vol met vis!!

en de vogels proberen er dan effe snel van te pikken. Echt heel gaaf.

De liberty en abel t zouden vanochtend met eigen boot gaan om 5 uur ..hoe ze dat doen met al dat borrelen is me een raadsel

ik was blij dat ik niet hoefde te varen hahahah.

Daarna nog effe valse nichten gekeken in Province town en een drankje gedaan in een bar waar ze 285 vodka’s hadden.

Ketel one is erg populair in Amerika ….we konden weer trots zijn maar ik bestelde effe een cola.

Morgen naar Boston en dan gaan we mijn neef  Meeuwis ontmoeten, wordt ook weer bijzonder.

Zo rommelen we maar een beetje aan J

C’est la Vie!

JoVi

We are in Provincetown and when we arrived yesterday there where 2 other Dutch boats here.

So we had a nice party! We drink a lot and we lot of fun because Provincetown is very special!

a lot of gay people here and lot of rainbow flags. nice atmosphere.

Today we went Whale watching and it was awesome! so nice we saw many tails and even two times the mouth

full with fish! Tomorrow we go to Boston and meet my Dutch cousin there.

When we arrived in Provincetown i said as joke i will not drop my keys….

I clean at the bow the foredeck with a bucket…the bucket fell and start sinking so i decided to go naked

jump in to safe the bucket….i climb at the stern naked back in the boat and Vic said totally surprised what are you doing…did you drop already your keys…….?!!!!