Antigua

Outer Limits
Tue 13 Jan 2009 13:28
positie 17:03:9N 61:53:0

We zijn sinds zondag in Antigua.
Afgelopen zaterdag hebben we Brigit haar verjaardag vrolijk gevierd.
s middags kwam de waterman met allerlei kadootjes op de borrel en
s avonds zijn we met zn vieren gaan uit eten.Was erg gezellig en Hidde
heeft ons getrakteerd dus mijn vriendin jarig en een andere man betalen...wat wil je nog meer. :)

Zondag ging om 6 uur ging de wekker en zijn we om 7 uur weg gevaren uit de baai van Dehaies.
Reisdoel Antigua maar hiervoor moesten we nog wel even ruim 40 mijl open oceaan overzeilen.
Helaas niet zoals bij de arc voor de wind maar nu aan de wind, dus veel wederom veel water ovder het dek.
Maar ja wat is nou nog 40 mijl....maar goed de zeil carriere van Brigit gaat snel maar dit is toch weer een hele stoere tocht.
We zitten wel op de oceaan. Het was een schitterende tocht, op een gegeven moment zagen we monsterrat liggen
en met nog 20 mijl te gaan kwam ook de contouren van Antigua in beeld. Wat is het water hier blauw!
s middags om 15.30 lagen we vast in Jolly harbour.
Na vele ankernachten nu weer in een haven, dus water en stroom zo maar voorhanden.

Antigua is weer engels dus links op de weg en de caribbische dollar kan weer uit de portemonnee.
s avonds zijn we naar english harbour gegaan. Hier is Nelson dockyard, een werf die weer in ere is hersteld.
Hier ligt ook Falmouth  harbour met de megajachten. Wij maar eens even kijken........
De priness Mariana lag hier. qua lengte nummer 64 van de wereld. Eigenaar is baas van de mexicaanse mobiele telecom.
Had ik dan......Boven op het dek een helicopter en achter in het bootje 3 jetski en nog een paar kleine bootjes.
je kan het huren voor 600.000 per week maar dan heb je wel 22 crew om je heen.

Gisteren zijn we naar st John de hoofdstad geweest, hier lagen net 2 cruiseschepen dus het was gezellig druk.
s avonds hebben we heerlijk genoten van een cocktail op het strand en zagen we een fantastische zons ondergang.