Dag 120, Vrijdag 12 December 2003

Samsam
Fri 12 Dec 2003 11:53
Positie : 14.22N, 57.53W
Afgelegd in 24 uur : 125 nm        Nog te gaan : 180 nm

We gaan nu goed vooruit. Er staat nog niet veel wind, maar we halen toch nog een snelheid van circa 5 knopen. We hebben zowel Gennaker en Genua uitstaan. Gisteren hadden we de hele dag een vislijn uitstaan. Toen we deze in de avond binnen haalden was het lokaas verdwenen en was de lijn geknapt. We moeten toch beet gehad hebben. 's Middags op het dagelijkse radio net meldde zich een vissersboot uit Barbados. Hij had ons horen praten met andere boten over het vissen. Er zijn meer boten die niets hebben gevangen. De vissersboot bood aan om vis langs te brengen. Helaas lag hij circa 150 mijl bij ons vandaag. Dit is dus een dag varen. Erg jammer.
Gisteren hadden we een paar dolfijnen rond de boot. Een stuk of 8 kleine dolfijnen. We hebben mooie foto's kunnen nemen. Eigenlijk hebben we weinig zeedieren gezien. De beruchte walvis, een schildpad en nu de dolfijnen.
Rolf schrok de afgelopen nacht tijdens zijn wacht. Hij hoorde rare geluiden in het water en was bang dat er weer een walvis in de buurt was. Hij riep Ernst en samen keken ze rond. Het bleken weer een groep dolfijnen te zijn. Ik denk niet dat het een probleem zou zijn om weer een walvis te ontmoeten. Het zijn vriendelijke dieren en we weten dat de aanvaring ontstaan is omdat de walvis aangetrokken werd door de diepte meter. Het is eigenlijk heel mooi om ze te zien. Vanmiddag zijn we voor de laatste keer net controller. Dit zal niet erg lang duren omdat al vele boten in Rodney Bay liggen.