Rejsebrev 4

Peer-Allan & Bente Brinck
Thu 9 Jul 2009 18:41
N 52.27.56 E 04.33.80

Det blæser stadig ret pænt, 10-12 m/sec; men da bølger og vinden kom fra WNW, besluttede vi os at sejle videre til Ijmuiden.
Vi sejlede fra Den Helder kl 13.00 og var allerede ved indsejlingen til Ijmuiden ved 17 tiden.
Det tog lidt tid at komme ind i havnen for det ene større skib efter det andet skulle selvfølgelig ud lige som vi ville gå ind i havneløbet.
Det gik pænt stærkt i dag en overgang lokkede vi mellem 9-10 knob. Vi havde jo både medstrøm og store bølger til at skubbe bagpå og lidt fra siden.
Ja en skylle indenbords fik vi da også, igen Peer som stod for skud, selv om han for en gang skyld sad ved siden af mig i cockpittet. Jeg slap med et vådt ærme. he he.
Dagens distance 37 nm. over 8 nm i gemmensnit, syntes det er helt vildt så stærkt Cherie sejler i disse dage.
Tak for alle hilsnerne, desværre er internet adgangen elendige her i havnene, så det kniber med at få svaret tilbage lige pt.
Desuden går det meste af vores tid med at sejle, spise og sove. LOL.
Der gik vist også lidt kuk i indsendelsen af koordinaterne, så vi er altså ikke på vej tilbage hvis det ser sådan ud.
Var meget tidligt op i morges, så jeg fik lige lyst til at bage boller. ( Peer syntes, at de for en gang skyld mindede lidt om de super gode boller Ann plejer at bage).
Vi sidder og nyder tonerne fra den nye Shubidua som vi fik af Lisbet & Frits, den er bare så god.
Ellers er alt vel ombord.