Dag 3, Grand Canaria - Cap Verde

Brisa del Mar
Thorbjørn Alver Jørgensen og Brith Helen Bjelkarøy
Mon 11 Nov 2013 12:49
23:20.74N 18:35.14W
Utseilt distanse siste døgn 144 NM
COG 235 grader SOG 6 knop
 
Hei
Først, gratulerer med dagen Kjersti og Marlene, og alle andre som har bursdag i dag, og som vi ikke kommer på. Vi har nå kommet i ordentlig havseiler modus. Vinden og bølgene har roet seg, og vi har byttet ut ull og seilerklær med shorts og T-skjorte. Håret står til alle kanter, og lukter som en gammal våt hund, men med litt tørr shampo, så ordner nok det seg. Seil klærene er hengt til tørk, og solkremen er kommet på plass. Dersom noen mener at det er kjedelig med havseilas, så tar de feil. I går gikk først toalettet tett, så da måtte skipperen til verks og ordne det. Så knakk ryggen på benken som vi pleier å støtte oss til når vi lager mat, så nå blir det sikkerhets lenke rundt ovnen når maten skal lages. I tillegg fikk vi en liten jibb, og stor seilet hengte seg opp, men Thorbhørn fikset dette også. Alt dette skjedde på min vakt mellom 18:00 og 21:00, så det var ingen kjedelig vakt. Seinere på kvelden fikk Ruben besøk av delfiner, og under Thorbjørn sin vakt midt på natten, fikk han seg en liten dusj (minst 100 liter fosset inn i cockpiten, skippers anm.) med saltsjø hvor noe av det også havnet ned i salongen. Solveig og Trygve hadde en rolig vakt, så sånn går nå dagan. Eller leser vi oss opp på hva Cap Verde har og by på, det blir spennende og slipe anker i Baia da Palmera på øyen Ilha do Sal som er første øyen vi kommer til.
Takk for sms og telefoner, og til Thorstein; DET er 99% sikkert at vi har tatt med for lite vin Smilefjes ( den er intern mellom oss )
Seilerhilsner fra Brith Helen og co.