Dag 3, Grand Canaria - Cap Verde
Brisa del Mar
Thorbjørn Alver Jørgensen og Brith Helen Bjelkarøy
Mon 11 Nov 2013 12:49
|
23:20.74N 18:35.14W
Utseilt distanse siste døgn 144 NM
COG 235 grader SOG 6 knop
Hei
Først, gratulerer med dagen Kjersti og Marlene, og alle andre som har
bursdag i dag, og som vi ikke kommer på. Vi har nå kommet i ordentlig havseiler
modus. Vinden og bølgene har roet seg, og vi har byttet ut ull og seilerklær med
shorts og T-skjorte. Håret står til alle kanter, og lukter som en gammal våt
hund, men med litt tørr shampo, så ordner nok det seg. Seil klærene er hengt til
tørk, og solkremen er kommet på plass. Dersom noen mener at det er kjedelig med
havseilas, så tar de feil. I går gikk først toalettet tett, så da måtte
skipperen til verks og ordne det. Så knakk ryggen på benken som vi pleier å
støtte oss til når vi lager mat, så nå blir det sikkerhets lenke rundt ovnen når
maten skal lages. I tillegg fikk vi en liten jibb, og stor seilet hengte seg
opp, men Thorbhørn fikset dette også. Alt dette skjedde på min vakt mellom 18:00
og 21:00, så det var ingen kjedelig vakt. Seinere på kvelden fikk Ruben besøk av
delfiner, og under Thorbjørn sin vakt midt på natten, fikk han seg en liten dusj
(minst 100 liter fosset inn i cockpiten, skippers anm.) med saltsjø hvor noe av
det også havnet ned i salongen. Solveig og Trygve hadde en rolig vakt, så sånn
går nå dagan. Eller leser vi oss opp på hva Cap Verde har og by på, det blir
spennende og slipe anker i Baia da Palmera på øyen Ilha do Sal som er første
øyen vi kommer til.
Takk for sms og telefoner, og til Thorstein; DET er 99% sikkert at vi har
tatt med for lite vin
Seilerhilsner fra Brith Helen og co. |