Aangekomen - Cabo Verde!

Team Ile du Nord
Team
Thu 15 Nov 2012 20:51

Vanmorgen om 11.00 uur zijn we aangekomen op de Kaap Verde, eiland Sal. Wat feitjes: na ruim 750 mijl zeilen konden we het anker in het water laten zakken. Het was een mooie tocht met prachtige wind en een gemiddelde snelheid boven de 6 knopen. De wind was noord-oost tussen de 10 en 27 knopen ware wind. We zijn precies 5 dagen onderweg geweest, dus 120 uur. In totaal 1 uur en 10 minuten de motor aangehad. Onderweg is een vis aan de haal gegaan met onze haak...de lijn brak gewoon en we hebben de vis nooit gezien. Alicia en Luca hebben het goed gedaan en vlogen elkaar pas weer in de haren toen we bezig waren met ankeren, oftewel...geheel volgens traditie...;-) . Een andere traditie die we gestart zijn is het fitness uurtje. Na een paar dagen op zee merken we dat we stram worden en is extra beweging welkom. We rennen dan s’ochtends op het brugdek en er worden push-ups gedaan. Ook is de traditie van het zelf yoghurt maken weer begonnen en hebben we heerlijk gesmuld van ons zelf gebakken brood. We zijn wel redelijk moe nu we hier zijn in tegenstelling tot alicia en luca die vol vuur zitten en het eiland willen verkennen. Zodra we internet hebben zullen we wat foto’s posten en de email lezen.