Vi fortsetter nordover.

Vaares
Sun 14 Feb 2016 13:28
Ja så var vi atter tilbake med noen ord, vi har jo forflyttet oss et stykke siden sist. Ja sist var vi på vei ned mot Nevis med genaker og spridd Genoa. Vi kom sent på ettermiddagen fram til denne plassen, og tok en ledig bøye (heldigvis). Var så på land for å sjekke inn, men dem hadde stengt fram til mandag, så da slapp vi det der. Jeg ville gjerne merke ankerkjettingen, og det var jo greit når vi lå i bøye. Men det har vært en rar lyd i det siste, så etter å ha sluppet ut 75 kjetting måtte den opp for hånd.

Fra bukten på Nevis

Da ankeret var oppe, dro vi likegått opp til St.Kitt nærmere bestemt Port Zante, der vi med nød og neppe fikk ligge til kai, all den tid vi ikke kunne ankre. Der lå det Bare 4 stk. Cruiseskip" og et yrende liv, og her skulle vi få en til å se på ankervinsjen neste dag.

Sendt fra min iPad

Et lite blikk før vi kom inn til Port Zante.

Vi fikk en til å se på ankeret, og han mente det var motoren og dette kunne bli fikset i St. Martin. Ok vi dro ned der og la oss med en ledig bøye på utsiden av Broen, en bukt som heter Simpson Bay. Jeg demonterte det med en gang og prøvde motoren uten gir, da var alt ok, ergo så var det Girboksen som måtte skiftes, og da likegått fra 1000 til 1500 w.

Fra Simpson Bay.

Så når dette var på plass dro vi opp til en fin plass som heter Phillipsburg og der lå det bare 7 Cruiseskip, men alle går på kvelden og neste morgen kom 6 nye, mens vi var der. Men det sluttet ikke med det, for når jeg skulle manurere for anker så virket ikke Styrbord motor. Da hadde Koneclutsjen sluppet taket. Det var nå mer enn 600 timer siden jobben var gjort sist. Men uflaks, så flaks 2 dager etter var det fikset.

På havnen i Simpson Bay Lagoon

Så dro vi videre rundt pynten og inn til den Franske siden av St.Martin.
Men her lå vi kun over en natt og tidlig neste morgen, dro vi opp ankeret og satte kursen ut til Anguilla for å få brukt opp noen av dem Easy Dollarene som vi hadde igjen og lite virker andre plasser.
Vi kom inn der tidlig og var å sjekket inn og ut og hadde en handletur samt en god lunsj på stranden.

Masse fine båter.

Så bestemte vi oss for å komme oss opp til BVI og i skrivende stund seiler vi nordover. Vi sto opp kl. 0530 og kl.0610 var seila oppe og vi har 75 nm opp til Virgina Gorda nærmere bestemt Saba Rock, en plass jeg har vært mange ganger, og på mandag får vi gjester.