N 15.28.9 W 37.24.0

Distanse igjen til St. Lucia:  1351 nm
Vær: sol akkurat nå..... , 30 grader,
Bølger: svære , havdønninger: svære
Antall flygefisk på dekk: vet ikke. de har blitt blåst avgårde. Jeg fikk en sprellende nedover ryggen i går kveld på rorvakt.
Middag: kokkens grytespesial

Siste døgnet ombord har vært av den travle sorten. Mads i Frivind meldte om fare for regnbyger og der fikk han rett gitt! Fra tidlig natt til klokken 11 i morges dundret skyene over oss med masse vind og regn. Vi satt et rev i storseilet før kvelden og jammen var det bra. Klarte å lirke inn rev nr 2 i løpet av natten og fokken ble mindre og mindre og tilslutt seilte vi bare med været på storseilet. Med mye vind kommer også store bølger/dønninger og i dag tok i kaken. Jeg hadde en surf ned en diger en som målte 16.1 knops fart. Fyttigrisen, nå kan det roe seg litt. synes vi må jobbe vel hardt for den ankerdrammen om ca 10 dager gitt. Mannskapet er sliten så skipperen trekker tilbake trussel om vask av toalett i dag, vi hviler oss nå når været har løyet. Venter bare på at sjøen skal roe seg også. La om kurs i morges for å seile med bølgene, livet blir enklere da, men vi er ikke fornøyd med retningen. Uansett, vi kommer frem tilslutt.  Jeg har en følelse av at det kommer mer vind og regn til natten så vi slapper av og samler energi
Klokken 12 skrudde vi klokken 1 time tilbake, er nå på UTC –2. Tre timer etter Norge hvis jeg ikke tar fei.