12 Febrer 2.019 08:54:84N 79:31:64W

Peikea
Wed 13 Feb 2019 00:47

Avui fa vuit dies que som a La Playita, una marina al cantó de Panamà City. Tindríem que haver sortit fa quatre dies cap a Las Perlas, però hem decidit quedar-nos uns dies mes per tal de deixar solucionats les averies que han anat sortint en el Peikea. A partir d’aqui, i fins a Tahiti, on està previst arribar l’ u de maig difícilment podrem trobar tècnics i recanvis, ens haurem de valdre de nosaltres sols i el que tinguem a bord.

Ahir vàrem deixar solucionat un greu problema de l’hèlix de proa, gràcies a l’enginy i persistència d’en Jordi hem pogut arreglar una averia que pintava molt malament i ens deixava sense hèlix la resta del viatge.

Aquesta setmana llarga a Panamà City ha donat molt de si, en Manel inclús va fer una escapada a Miami a visitar la nova seu de Comexi a Nord Amèrica. També em completat l’avituallament del Peikea, ja que a partir d’aqui els suministres seran molt menys variats i mes cars. A això ens va ajudar en Pere Costa, vell conegut de molts de la colla pesigolla, que viu aquí des de fa ja anys, i que ens va acompanyar a un molt bon super de Panamà.

Panamà està patint les conseqüències dels papers de Panamà sobre l’activitat bancaria, que es una dels principals sectors de la ciutat. De totes maneres, impressiona la quantitat i tamany dels centres comercials, tots amb botigues de les primeres marques de articles de luxe, i els gratacels de disseny que dominen moltes àrees de la ciutat.

Diumenge ens ho vàrem agafar de descans , vam llogar unes bicicletes i vàrem patejarnos la ciutat. Varem fer prop de 30 Km!

Vàrem visitar també el mercat de peix i marisc, on vam aprofitar per dinar en els xiringuitos del mateix

Han estat uns dies tranquils, on hem pogut també càtar la gastronomia internacional d’aquesta ciutat, amb la colla del arc ó nosaltres sols,

Però la veritat es que, després de vuit dies d’estar a port, tenim moltes ganes de tornar a navegar. Esperem demà solucionar un problema amb els instruments de vent ( el recanvi ens ha arribat aquesta tarda de USA), i sortir demà mateix cap a Las Perlas, un cop aterri la Tatiana, que ve amb nosaltres fins a Galápagos,  i puguem fer la sortida de duana de tots plegats.   Las Perlas nomes podrem gaudir-les un dia i dos nits, ja que el divendres 15 Febrer al matí sortirem cap a Galápagos.