15 Febrer 2.019 08:37:34N 79:02:29W

Peikea
Fri 15 Feb 2019 14:41

Escrivim aquestes ratlles a primera hora del matí del divendres, 15 de Febrer, desde Isla Contadora, Las Perlas.  A les 11 creuarem la línia de sortida del tram Las Perlas – Galàpagos.

Ahir vàrem assistir al briefing del worldarc, la previsió és que a la sortida tindrem vents moderats, però segurament demà haurem de posar motor, el vent caurà.  També, segons la previsió, trobarem forces xàfecs.

Segons en Jordi, que ho encerta bé, arribarem a Puerto Baquerizo, a l’illa de San Cristòbal, el dia 20 a les 1,45 pm hora local ( -7 h Hora Girona).

El dimecres vàrem poder sortir com previst; la Tatiana va aterrar d’hora i a les 8am teníem els tècnics que tenien que arreglar l’instrument de vent amb el nou cable arribat d’Estats Units.

Després d'un espant inicial ( al final no era el cable), ens varen posar un sensor nou, i oli en un llum .... al migdia sortíem cap a Las Perlas, just a temps per estar amb tot el grup del World Arc a un sopar- barbacoa a una platja de l’illa Contadora. La primera navegació pel Pacífic, la breu travessa a Las Perlas ( 30 milles), sense gens de vent, ens va servir per comprovar el bon funcionament del mitjó portat per la Tatiana, i també ens fer notar que aquest oceá està ple de vida: peixos, ocells, dofins .....

Ahir, abans del briefing de la tarda, vàrem aprofitar per anar a fondejar i passar el matí entre les illes Mogo Mogo i Chapera, on s’han rodat alguna temporada de la sèrie “Survivor”, l’equivalent americà de “Sobrevivientes). El lloc és de cine .....

Estàvem tranquil·lament sols amb un altre catamarà, de cop ha arribat una embarcació a motor que han muntat una festa particular a la platja .... una celebració de desè aniversari de casament amb convidats internacionals, entre ells uns quants bascos amb ikurriña i samarreta del Athletic, i una parella de catalans, l’Anna i en Guillem, d’El Vendrell, que ens han vingut a saludar en quan han vist la nostre senyera.

Las Perlas donada per unes quantes setmanes de relax, natura i platjes solitaries ……

Bé, us deixem, que estem preparant l’asimètric per poder fer una bona sortida. Ens esperen cinc dies de navegació per el Pacífic amb experiències com el primer pas pel equador per a tots nosaltres excepte en Jordi.

Ah! com a epíleg d’aquest post, i com a tothom que s’embarca, hem demanat a la Tatiana que escrigui quatre ratlles per el blog, les voilà:

Ja ho tenim tot a punt per posar rumb a Galápagos! Primer de tot donar les gràcies a en Manel per donar-me l’oportunitat d’embarcar-me al Peikea.
Fa anys que a casa veig al meu pare i amics creuar oceans, però tot i ser una enamorada del mar, es quedava tot en un somni perquè entre la feina i a que em marejo com una sopa, acabava visitant-los amb avió.
Quan vaig sentir l’aventura del Peikea i l’oportunitat de fer una travessa llarga amb el meu pare per poder aprendre sobre navegació, corrents, les estrelles, va ser quan vaig dir som-hi: Don’t dream your life, live your dreams!