LUCKY 22 Novembre 23:00.31N 18:40.48W

Lucky
Tue 22 Nov 2016 21:48

Un dia més a bord del Lucky.  Ahir parlàvem de les postes de sol a alta mar; avui de la seva sortida. Es solemne, i es presta a  la  meditació i inclús a entonar mantres,  no en va el sol veure a soles el que està de guàrdia.

Seguim navegant rumb 225 graus direcció sud-oest. Des de que vàrem deixar Las Palmas hem recorregut ja unes 360 milles i ens en falten 527 fins a l’Illa de San Vicente de l’arxipèlag de Cabo Verde. Aquest migdia hem creuat el tròpic de Càncer, i aquesta nit arribarem a l’alçada de Mauritània.  De moment no estem tenint massa vent, per aquest motiu hem d’anar combinant estones de motor amb moments més llargs a vela. També hem avistat els primers grops, que de moment hem vist passar de llarg.

Aquesta tarda finalment ha entrat el vent la qual cosa ens ha permès poder posar l’assimètric i començar a fer mitjanes d’entre 5 i 6 nusos. La previsió és arribar a Mindelo, illa de San Vicente, el proper dissabte a la tarda / vespre. El motiu de baixar tant de latitud és degut a una baixa pressió que esta mes baixa de lo habitual, situada a la nostra alçada, i que afecta una zona molt gran i que hem decidit voltar per sota.

Quan entra la nit baixem l’assimètric i posem el gènova atangonat. Just en aquests moments que fem aquesta petita crònica a les 19:45 UTC estem tenint entre 11 i 12 nusos de vent, i, segons la previsió,  anirà pujant fins a mantenir-se en 15 nusos tot demà dimecres. Pel demés l’activitat a bord segueix amb aquestes condicions meteorològiques siguent molt plàcida.

Ah! Per cert, la Rosa va demanar fotos de la dutxa del Lucky com la que ens va ensenyar en Willy; aquí en va una, del galant del Lucky:

Avui hem fet una barbacoa per dinar fantàstica, en Llini continua intentant pescar alguna tonyina, que de moment se’ns resisteix. En Trespins no para de revisar veles, en Manel està al cas dels partes meteorològics i de les connexions via satèl·lit per obtenir-los, en Pep recorda el seu passat (llunyà) de radioaficionat i quan té estones lliures fa connexions radio-telegràfiques amb mig món. La veritat però és que acabem realment cansats al final del dia: cada vegada dormim més planers!!!

Sabem que tenim problemes amb les fotos que enviem i que no podeu veure. Ho intentarem resoldre. De momentt, mireu de utilitzar els navegadors Safari ó Explorer, a veure si va millor.