14:04.50N 60:57.00 W Back in Rodney Bay

Eric Alfredson
Tue 18 Mar 2014 15:06

Tisdag 18 mars.

Inga celebriteter på Basils. Det närmaste vi kom var Pippa Middleton ( enligt uppgift nån brittisk kändis) som var där kvällen innan. Mick Jagger var hemma i UK men kommer till påsk igen. Vi kollade in hans hus. Helt OK.

Vi seglade över till Bequia. En härlig slör i 7-8 m/s. Många båtar i Admirals Bay. Vår kompis ”African” fixade en bra boj längst in åt oss. På kvällen blev det Baby Black Ribs på Papas.

Efter bad, frukost och utklarering stack vi vidare norrut på lördag. Bra tryck i vinden från ONO ända till vi kom bakom St Vincent där den dör ut och backvindar. Vi la oss för natten i Cumberland Bay. Där var det lördagsdisco och karaoke ( många tveksamma sångare)  till långt fram på natten.

På söndag seglade vi över till St Lucia. Ännu en fin segling med bra vind och ganska snälla vågor. Vi gick till Marigot Bay där vi var med om skyfallet på julafton. Nu var det helt annorlunda. Sol och nästan helt vindstilla. Vädret är väldigt stabilt nu men det börjar bli väldigt torrt. Man befarar skogsbränder inom kort.

På måndag morgon gick vi för motor den lilla biten upp till Rodney Bay. Vi gick till segelmakarn Kenny som hade reparerat den trasiga gennakern. Den såg kanonfin ut. Hoppas den håller för Oyster-regattan. Resten av dagen ägnades åt rengöring och båtvård så nu skiner Lisanne igen och är redo för resan norrut mot Martinique.

Basils Bar                                                                                            Sweetie Pie Bakery

Cute kid in the fruit shop                                                                 Mick´s house.

The Beach Boys                                                                                Winston