Le Marin, Martinique

Sat 27 Feb 2016 20:06
14:28.157N
060:52.085W

Da ligger vi til kai igjen. Nesten litt rart å bare kunne gå på land uten å måtte ta en tur i dingien først. Kom hit i går ettermiddag etter å ha vært i Rodney Bay over en uke. Først lå vi en uke på anker ved Pigeon Island. Var faktisk flere dager at vi ikke var å land i det hele tatt. Full avslapping på dagene, og konsert på stranda om kvelden. Det var faktisk et par kvelder vi måtte rope til hverandre i båten. Tror de sprengte høytalerne, for det roet seg etterhvert. Det var jo litt spesielt da, for de feiret frigjøringsdagen. St. Lucia har vært selvstendig siden 1979. På tirsdag tok vi båten på land. Nå ble den vasket og båtnasmort (det heter det, Robert😜). Etter at vi fikk sjekket ut av St. Lucia og sjøsatt, satte vi kursen nordover. Kom hit til Le Marin på Martinique på ettermiddagen på torsdag.  Skulle så sjekke inn i nytt land, men kontoret var stengt. Ble så stående å se utover havna, og oppdaget en kjent båt. Gikk ned og traff på Stian, Irmelin og ungene. Veldig kjekt å treffe kjente igjen. Ble sittende å prate med dem resten av kvelden. En kjempetrivelig kveld😃. Neste dag fikk vi sjekket inn, og fikk utforsket litt marinaområdet. Nesten som å komme til Europa igjen. De har skikkelige butikker her, og ikke bare skur. Vi har ikke hatt så store utfordringer med språket hittil på turen, men her snakker de fransk, og det er vi ikke så flink. Ikke er de så god i norsk heller😜. Traff flere kjente her. Inua med Karin og Enno dukket opp på samme brygge som vi. Ble en koselig kveld sammen med dem også. Er ikke så enkelt med nettverk her, så oppdateringen kommer litt sent, men det ble til slutt. Vi har det fortsatt kjempefint på tur😃😃🌴⛵⛵.